Dzień otwarty

27.04.2020
Dzień otwarty

W Polsce sposób prezentowania ofert w formie Dni Otwartych nieruchomości, nie jest jeszcze tak popularny jak w Europie Zachodniej, choć z pewnością coraz częściej spotykany. Właściciele mieszkań i domów, niestety często są niechętni do tego rodzaju działań, nawet jak nieruchomości nie są już przez nich zamieszkane. Podejrzewam, że wynika to poniekąd z naszej mentalności, gdyż najczęściej spotykaną obiekcją właścicieli nieruchomości jest taka, iż na Dzień Otwarty zejdą się wszyscy sąsiedzi – wyłącznie z czystej ciekawości, a Ci natomiast – cenią sobie swoją prywatność i wówczas należy to uszanować. Zamyka nam to wówczas jednak drogę do tej formy prezentowania domu, czy mieszkania. Zdecydowanie łatwiej jest przekonać właścicieli do Dnia Otwartego wyłącznie dla Pośredników i ewentualnie ich Klientów, gdyż takie również organizujemy. Wówczas właściciel ma gwarancję tego, że do ich domu nie wejdzie nikt tylko z czystej ciekawości, a wyłącznie konkretne osoby, poinformowane przez nas o wydarzeniu.

Organizacja Dnia Otwartego musi być precyzyjnie zaplanowana. Rozpoczyna się od wybrania grupy docelowej, do której trafiają wszystkie informacje dotyczące wydarzenia, czyli pokrótce – czy Dzień Otwarty jest organizowany dla wszystkich, czy wyłącznie dla Pośredników i ich Klientów. Podstawą dobrze zorganizowanego Dnia Otwartego, jest również odpowiednie przygotowanie prezentowanej nieruchomości i zadbanie o miłą atmosferę panującą w jej wnętrzu. Nieruchomość powinna być wysprzątana, pozbawiona prywatnych rzeczy (takich jak np. portrety rodzinne, pamiątki z podróży) w taki sposób, by każdy kto ją ogląda, mógł wyobrazić sobie w niej siebie. Mile widziane są także catering, ciastka, kawa i herbata, by w przyjemnej, zmiękczonej atmosferze, móc rozmawiać o nieruchomości. Do tego niezbędne są oczywiście wydrukowane szczegółowe informacje o tym, co prezentujemy oraz dobre przygotowanie Pośredników biura organizującego Dzień Otwarty, by mogli odpowiedzieć na wszystkie pytania zainteresowanych. Na stole zatem zawsze znajdują się pieczołowicie przygotowane oferty danej nieruchomości, które oglądający zabierają ze sobą po prezentacji, a także lista osób, którym ją prezentowano. Każdy z uczestników może ponadto zostawić nam swoją opinię na specjalnie do tego przygotowanych formularzach. Podstawą Dnia Otwartego jest także odpowiednie oznakowanie nieruchomości, tak by każdy mógł do niej bez problemu trafić. Wykorzystuje się do tego celu np. specjalnie zaprojektowany na tą okazję szyld, baner, drogowskazy i balony. Prezentowana nieruchomość musi w tym dniu wyróżniać się w sposób szczególny na swojej ulicy.

Jeżeli Dzień Otwarty jest dobrze wypromowany przez biuro, zawsze znajdą się osoby, które chętnie ją obejrzą. Czy jednak możemy liczyć na tłumy? Jeszcze nie teraz, gdyż dopiero wprowadzamy na polskim rynku nieruchomości taką formę prezentacji. Na pewno jest bardzo skuteczną formą przekazu i niejednokrotnie zwieńczoną realizacją transakcji, dlatego też namawiam każdego z Klientów do takich właśnie działań, szanując oczywiście jednocześnie ich prywatność. Jeżeli nie są jeszcze na to gotowi – nie szkodzi – być może będą za jakiś czas. Dni Otwarte w Polsce są dopiero w początkowej fazie, jednak coraz częściej zauważalne w branży.

Karolina Szwarc – Właścicielka biura InVilla

Nasi partnerzy

Mieszczańscy i wspólnicy
Malwina Nogaj
Invest Komfort
Kolorplus
Poznaj opinie naszych klientów

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Rozumiem